18.04.2007
wyszukiwarka:     




2009-08-18

opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego obrębie geodezyjnym miasta Kozienice i obrębie geodezyjnym PSK Kozienice – zwanego „Kozienice Północ”

opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego obrębie geodezyjnym miasta Kozienice i obrębie geodezyjnym PSK Kozienice – zwanego „Kozienice Północ”

Specyfikacja
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
(SIWZ)
w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:

Na opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego obrębie geodezyjnym miasta Kozienice i obrębie geodezyjnym PSK Kozienice – zwanego „Kozienice Północ”.


Wartość szacunkowa zamówienia jest niższa od równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych

znak sprawy nadany przez Zamawiającego: GS7322/9/2/09






Zatwierdzam:


Kozienice dnia 11.08.2009r.
............................................







SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

zawiera:



Rozdział I INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW ORAZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Rozdział II ZAŁĄCZNIKI:
I. FORMULARZ OFERTY
II. DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE WYKONAWCY
III. POTENCJAŁ KADROWY
IV. OŚWIADCZENIE WYKONAWCY O SPEŁNIENIU WARUNKÓW OKREŚLONYCH W
ART. 22 ust. 1 USTAWY PZP
V. WZÓR UMOWY
VI. KOPIA UCHWAŁY W SPRAWIE PRZYSTĄPIENIA DO OPRACOWANIA
MIEJSCOWRGO PLANU
































Rozdział I


INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW

































1. ZAMAWIAJĄCY

Gmina Kozienice,
Adres: 26-900 Kozienice, ul. Parkowa 5,
tel. (48) 611-71-00, fax.(48) 614-20-48
http:// www. kozienice.pl
NIP: 812 182 8216
informacje i wyjaśnienia można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 800 do1430

2. OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI WRAZ ZE WSKAZANIEM PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO OSOBY UPRAWNIONEJ DO KONTAKTÓW

1. Wszelkiego rodzaju oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje itp. Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcą jest:
Pani Maria Bartosiewicz – telefon (0 48) 611-71-52, fax (0 48)
614-20-48 Wydział Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa i Środowiska Urzędu Miejskiego w
Kozienicach, 26-900 Kozienice, ul. Parkowa 5, pokój nr 124. Informacje i wyjaśnienia
uzyskać można od poniedziałku do piątku w godzinach 800 – 1430.

3. TRYB POSTĘPOWANIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29.01.2004r. ”Prawo zamówień publicznych” / tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655/ .
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy ustawy ”Prawo zamówień publicznych” /Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655/ zwanej dalej „ustawą”, przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie, w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy ustawy – kodeks cywilny oraz uregulowania wynikające ze siwz.

4. INFORMACJE DOTYCZĄCE POSTĘPOWANIA
Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia której wykonanie powierzy podwykonawcom. Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu oferty.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.
Wymagany okres rękojmi i gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 4 lata.

5. FINANSOWANIE

Zamawiający przewiduje następujące etapy robót:
· w 2009r. – zakres robót do wysokości środków zabezpieczonych w Budżecie gminy na 2009r.,
· w 2010r. - pozostały zakres robót.







6. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest
1.1. opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego obrębie geodezyjnym miasta Kozienice i obrębie geodezyjnym PSK Kozienice – zwanego „Kozienice Północ” w skali 1:1000-zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kozienice są to tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, usług komercyjnych, usług sportu- pow. terenu ok. 60,00ha.



2. Szczegółowy zakres prac będących przedmiotem zamówienia określonego w pkt. 6.1.1. :

1. przygotowanie pism i dokumentów wymaganych przepisami art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80, poz. 717 z dnia 10 maja 2003r.) w uzgodnieniu z Burmistrzem Gminy Kozienice niezbędnych do przeprowadzenia procedury opracowania miejscowego planu,
2. uzyskanie wymaganych dla konkretnej formy opracowania map zgodnie z art.16 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz zgodnie rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003r. nr 164, poz. 1587) wraz z wykazami właścicieli gruntów objętych opracowaniem oraz terenów przyległych.
3. Uzyskanie wymaganych uzgodnień i decyzji wynikających z przepisów
4. Przygotowanie dokumentów niezbędnych do uchwalenia i ogłoszenia planu w Dzienniku Urzędowym,
5. Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko wraz z opracowaniem ekofizjograficznym (zgodnie z art.72 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r.- prawo ochrony Środowiska i rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 w sprawie opracowań ekofizjograficznych) oraz przygotowanie pism i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procedury oddziaływania na środowisko zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227),
6. Skala opracowania 1:1000
7. Miejscowy plan powinien zawierać elementy określone w art. 15 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
8. miejscowy plan powinien być sporządzony w 5 egzemplarzach.
9. Opracowanie projektu planu w formie elektronicznej AUTOCAD 2000
10. udział w posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej Kozienice i sesjach Rady Miejskiej oraz innych spotkaniach związanych z przedmiotem zamówienia na pisemne lub telefoniczne zaproszenie Zamawiającego
11. Dokonanie zmian w opracowanym projekcie planu miejscowego wynikłych na skutek uwzględnienia przez Radę Miejską uwag złożonych do projektu planu.
12. Opracowanie prognozy skutków finansowych wynikających z uchwalenia planu miejscowego zgodnie z art. 17 pkt. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.



3. Określenie przedmiotu zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):
główny przedmiot

- 71420000-8

4. Konieczne jest, aby wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i w jego okolicy. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca.





7. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

1. Zamawiający wymaga, aby zamówienie określone w punkcie 6.1.1. zostało zrealizowane w terminie 14 miesięcy od daty zawarcia umowy

2. Wykonawca w terminie realizacji zadania jest zobowiązany do wykonania zadań określonych w pkt. 6.
.
8. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ,
2. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
3. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ,
b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
1) Wykonawca musi wykazać że, wykonał w okresie ostatnich 5 lat (przed dniem wszczęcia postępowania), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, jako strona umowy rozpoczął i zakończył realizację co najmniej 2 zadań, odpowiadających swoim rodzajem zadań stanowiącym przedmiot zamówienia, polegających na: opracowaniu miejscowych planów zagospodarowania, każde zamówienie o wartości robót nie mniejszej niż wartość złożonej oferty. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
1. wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr II do niniejszej SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
UWAGA: Za zamówienie wykonane zamawiający rozumie takie zamówienie dla którego wydano co najmniej dokument potwierdzający, że roboty te zostały wykonane należycie lub dokument równoważny. Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie, zawierały opinię stwierdzającą, że roboty te zostały wykonane należycie.
2) Wykonawca musi wykazać, że przy wykonaniu zamówienia zatrudni osoby posiadające wymagane kwalifikacje do wykonania usług w zakresie zamówienia oraz aktualne na dzień składania oferty zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, wymaganymi przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz „o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów”. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
1. wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr III do niniejszej SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że osoby wskazane do realizacji niniejszego zamówienia posiadają: odpowiednie uprawnienia i aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego. W przypadku nie dysponowania osobą określoną w pkt. 8.1.b (2) należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
UWAGA: Powyższe uprawnienia muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2006 nr 83 poz. 578 z poźń. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w pkt. 8.1.b (1), Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

2. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”.

9. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W PRZEDMIOTOWYM POSTĘPOWANIU

Wraz z ofertą sporządzoną na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr I do niniejszej SIWZ należy załączyć:

1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 9 ustawy dotyczącą Wykonawcy jako podmiotu – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy dotyczące wszystkich urzędujących członków władz Wykonawcy, ujawnionych w rejestrze handlowym ( w przypadku spółki cywilnej dotycząca każdego z przedsiębiorców, dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wystawiona personalnie na ich osobę), wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

5. Aktualne zaświadczenie z właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

6. Informację o doświadczeniu zawodowym Wykonawcy /doświadczenie zawodowe Wykonawcy/. Do informacji winny być dołączone dokumenty potwierdzające, że wymienione w informacji roboty zostały wykonane należycie (załącznik nr II do SIWZ).

7. Informację o osobach które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia /potencjał kadrowy/, (załącznik nr III do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi ich uprawnienia i przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego. Jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, do wykazu winien dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi ich uprawnienia i przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego.

8. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 pkt. 1-3 ustawy Pzp na druku stanowiącym załącznik nr IV.

9. Wskazanie przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć innemu podmiotowi (na druku oferty).

10. Stosowne Pełnomocnictwo do reprezentacji - jeżeli osoby podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa - musi zostać ono złożone jako część oferty w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

11. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.

12. Wykonawca może zastrzec w ofercie, iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.


UWAGA:
1. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w:
..1. pkt. 9.1, 9.2 i 9.4 i 5, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

..2. pkt 9.3 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p.

2. Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 1.1.a i c i b) oraz pkt. 1.2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt 1.1.b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

3. Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt. 2 SIWZ znajdują odpowiednie zastosowanie.


10. ZASADY SKŁADANIA OFERTY PRZEZ PODMIOTY WYSTĘPUJĄCE WSPÓLNIE

1. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy oraz łączne doświadczenie, pozostałe dokumenty powinny być złożone przez każdy z nich.

2. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówieni powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 9 SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu grupy wykonawców ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.


3. Jeżeli oferta Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, gwarantującej solidarną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizację zamówienia, zawierającej upoważnienie dla jednego z Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności.
.
11.OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI, PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW ORAZ UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ TREŚCI SIWZ

1. SIWZ udostępnia się na stronie internetowej od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP do upływu terminu składania ofert.

2. Wykonawca może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienie treści siwz, kierując swe zapytania na piśmie. Zapytania mogą być składane faksem pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia treści zapytania na piśmie (przesłania własnoręcznie podpisanego zapytania na piśmie ).

3. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie treści siwz wpłynęła do siedziby Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.

4. Treść pytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał siwz , a jeżeli siwz jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie.

5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść siwz. Dokonaną zmianę siwz Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano siwz, a jeżeli siwz jest udostępniana na stronie internetowej zamieszcza ją także na tej stronie.

6. Jeżeli w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego zmiana treści siwz prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.

7. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

8. Zamawiający przedłuża termin składania oferty jeżeli w wyniku zmiany treści siwz nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach. O przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający informuje wykonawców którym przekazano siwz oraz na stronie internetowej, jeżeli siwz jest udostępniana na tej stronie.

9. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SIWZ.

12.OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę dla opracowania wymienionego w pkt.6.1.1. Ofertę należy złożyć na drukach zgodnych z treścią formularzy stanowiących załączniki do siwz.

2. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

3. Ofertę należy złożyć w dwóch zamkniętych kopertach /jednej zewnętrznej, drugiej wewnętrznej/ w siedzibie zamawiającego w Urzędzie Miejskim Kozienice, 26-900 Kozienice, ul. Parkowa 5, pokój nr 111 do dnia 08.09.2009 roku do godz. 1100.

4. Kopertę zewnętrzną, nie oznakowaną nazwą wykonawcy należy zaadresować : „Urząd Miejski, 26-900 Kozienice, ul. Parkowa 5” z napisem : „Oferta w postępowaniu na „opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego” z dopiskiem „Nie otwierać przed dniem 08.09.2009 roku, przed godz. 12 00”.

5. Koperta wewnętrzna oprócz opisu j.w. musi zawierać nazwę i adres wykonawcy.

6. W przypadku przesyłania oferty pocztą, ofertę złożoną w dwóch kopertach opisanych jak w pkt. 3 i 4 należy złożyć w kopercie zewnętrznej ( trzeciej ) oznakowanej nazwą i adresem zamawiającego, z dopiskiem „Dotyczy przetargu z dnia 08.09.2009 r.”.

7. Konsekwencje złożenia oferty nie zgodnie z w/w opisem ponosi wykonawca.

8. Wykonawca obowiązany jest przygotować ofertę odpowiadającą treści siwz, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo zamówień publicznych.

9. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem oferty poniesie wykonawca.

10. Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.

11. Każda zapisana strona oferty musi być ponumerowana kolejnymi numerami. Pożądane jest aby wszystkie strony oferty były złączone w sposób uniemożliwiający wysunięcie się którejkolwiek kartki.

12. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę /osoby uprawnione do reprezentacji firmy podpisują druk oferty, wszystkie załączniki, miejsca w których zostały wniesione poprawki/.

13. Wykonawca może wprowadzać zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonych ofert pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian, poprawek i.t.p. przed terminem składania ofert.

14. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
· Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad jak składana oferta t.j. w dwóch zamkniętych kopertach (zewnętrznej i wewnętrznej), zgodnie z opisem pkt.3 i 4 z dopiskiem „ZAMIANA”. Koperty oznakowane dopiskiem „ZAMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty oferenta, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostaną dołączone do oferty,
· Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia (wg takich samych zasad jak wprowadzenie zmian i poprawek) z napisem na zewnętrznej kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po stwierdzeniu poprawności postępowania oferenta oraz zgodności ze złożonymi ofertami; koperty wewnętrzne ofert wycofywanych nie będą otwierane.
Oferty dla których powiadomienie o wycofaniu zostało przedłożone zgodnie z pkt. 14 nie zostaną otwarte i zostaną niezwłocznie zwrócone wykonawcy.

15. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.

16. Żadna oferta nie może być zmieniona po terminie składania ofert.

13. Wykonawca może zastrzec w ofercie, iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji co do których Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Zgodnie z tym przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca nie może zastrzec informacji o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.

17. Oferta musi być podpisana przez wykonawcę. Zamawiający zaleca aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoby podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi być w swojej treści wyraźnie wskazywać uprawnienie do podpisywania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać złożone jako część oferty w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub pełnomocnika wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.

18. Kompletna oferta musi zawierać dokumenty wymienione w pkt. 9.

19. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

20. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. W razie wątpliwości uznaje się iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.


13.WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM – nie dotyczy


14.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

15.MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT

Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Kozienicach, ul. Parkowa 5, pok. Nr 111, w terminie do dnia 08.09.2009r. do godz. 11.00.

16. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

1. Otwarcie ofert nastąpi dnia 08.09.2009 roku, o godz. 12.00, w siedzibie zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Kozienicach , 26-900 Kozienice , ul. Parkowa 5, w pokoju nr 212 - II piętro.

2. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert.

3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

4. Nazwy i adresy wykonawców, informacje dotyczące ceny każdej oferty, terminy wykonania zamówienia oraz okresy gwarancji i warunki płatności, zostaną ogłoszone przez zamawiającego podczas otwarcia.

5. W przypadku nieobecności wykonawcy przy otwieraniu ofert, zamawiający prześle wykonawcom informację z otwarcia ofert, na ich pisemny wniosek.

6. Zamawiający, mając na względzie zapewnienie jawności postępowania o udzielenie zamówienia, udostępni protokół wraz z załącznikami, z tym że załączniki do protokółu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, a oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia.

17.OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY

1. Cena oferty powinna być wyliczona przez Wykonawcę i przedstawiona w składanej ofercie.

2. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia o wymaganej jakości w wymaganym terminie. W cenie ofertowej przedkładanej przez wykonawcę będą zawarte wszelkie cła, podatki i inne należności płatne przez wykonawcę, wg stanu prawnego na dzień wszczęcia postępowania. Cena oferty jest ceną brutto.


3. W dowolnym momencie badania i oceny ofert, a także po zawarciu umowy, na żądanie zamawiającego lub jego upoważnionego przedstawiciela, wykonawca ma obowiązek udzielenia wyjaśnień dotyczących wyliczenia kosztów wykonania zamówienia.

4. Jeżeli złożono ofertę której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny należny, obciążający Zamawiającego z tytułu realizacji umowy podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami /dotyczy podmiotów zagranicznych które na podstawie odrębnych przepisów nie są zobowiązane do uiszczenia podatku VAT w kraju/.

5. Cena oferty ogółem winna być podana w złotych polskich liczbowo i słownie oraz obejmować wszelkie koszty za cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.

6. Wykonawca winien przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą mieć wpływ na cenę zamówienia.

7. Cena podana przez wykonawcę ustalona jest na cały okres obowiązywania umowy i nie podlega podwyższeniu.

8. Kwota wynagrodzenia ryczałtowego wynikająca z wyceny wykonawcy, stanowić będzie całkowitą zapłatę za kompletne wykonanie przedmiotu umowy tak by w pełni służył celowi. Różnica pomiędzy przyjętymi przez Wykonawcę w ofercie ilościami oraz przewidywanymi do wykonania elementami a ilościami i koniecznymi do wykonania elementami stanowią ryzyko Wykonawcy i obciążą go w całości, chyba że element zostanie przeprojektowany na zlecenie Zamawiającego.

9. Wszystkie wartości, w tym ceny jednostkowe powinny być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

18. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT

Przy ocenie ofert Zamawiający będzie stosował jedno kryterium – 100% cenę.

19.SPOSÓB OCENY OFERT

1. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp zawierające błędy lub złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu w którym upłynął termin składania ofert.

2. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.

3. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Prośba o wyjaśnienie oraz odpowiedź powinny być składane z zachowaniem pisemności postępowania. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem ust.1a i 2 ustawy pzp, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.

4. Zastosowanie przez wykonawcę stawki podatku VAT niezgodnie z obowiązującymi przepisami spowoduje odrzucenie oferty.

5. W przypadku Wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Poleskiej i nie jest zobowiązany, zgodnie z prawem RP do uwzględnienia w cenie podatku od towarów i usług VAT – zamawiający przy ocenie ofert, do ceny zaoferowanej przez takiego Wykonawcę doliczy należny podatek VAT.

6. Zamawiający poprawi w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze siwz, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

7. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

8. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
· zostaną złożone przez wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania,
· nie zostaną odrzucone przez zamawiającego.

9. Ofertę wykonawcy, który zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp uznaje się za odrzuconą.

10. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli:
· jest niezgodna z ustawą,
· jej treść nie odpowiada treści siwz z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt.3 ustawy pzp,
· jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
· zawiera rażąco niską cenę,
· została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub nie zaproszonego do składania ofert,
· zawiera błędy w obliczeniu ceny,
· wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki , o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy pzp,
· jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

11. W zakresie kryterium oferta może uzyskać od oceniającego członka Komisji 100 punktów.

12. Ocena punktowa kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:
Cena oferowana brutto minimalna
W cena = -------------------------------------------- x 100 pkt.
Cena oferty brutto badanej

13. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą ilość punktów.

20.UDZIELENIE ZAMÓWIENIA I INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH JAKIE
ZOSTANĄ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY

1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, o wykonawcach których oferty zostały odrzucone, o wykonawcach którzy zostali wykluczeni z postępowania.

2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w art. 92. ust.1 pkt. 1 ustawy „Prawo zamówień publicznych” na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu o którym mowa wyżej, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia została złożona tylko jedna oferta.

4. Jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.

21.ISTOTNE WARUNKI UMOWY

1. Projekt umowy stanowi załącznik nr V do niniejszej SIWZ.

2. Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy Prawo zamówień publicznych umowa w sprawie niniejszego zamówienia zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

3. Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest do zawarcia umowy na warunkach określonych w projekcie umowy, w terminie określonym przez zamawiającego, lecz nie krótszym niż siedem dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty.

4. Dla opracowania wymienionego w pkt. 6.1.1. zostanie zawarta umowa. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.


5. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w siwz oraz określił warunki takiej zmiany.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:
- terminu wykonania zadania w następujących przypadkach:
- niedopełnieniu przez Zamawiającego jego obowiązków wynikających z umowy,
- zawieszenie wykonania prac nie spowodowanych uchybieniami Wykonawcy,
- gdy wystąpiły takie okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i na które strony nie miały wpływu.

6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

7. Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie dodatkowe z tytułu robót dodatkowych niezawinionych przez niego.


22. INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH W JAKICH MOGĄ BYĆ PROWADZONE ROZLICZENIA MIEDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ

Rozliczenie między zamawiającym a wykonawcą może być prowadzone tylko w PLN zł.

23. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ

1. Wykonawcom a także innym osobom jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej określone w rozdziale 4 działu VI ustawy pzp przysługują również zamawiającemu.
3. Przed upływem terminu do składania ofert w przypadku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym wykonawców, wpisanych na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu.







    
    genowefa   
©2003-2007 Urząd Miejski w Kozienicach
Projekt i wykonanie: ArtGabi.