
|
NR 1 - STYCZEŃ 2016
Wydział Edukacji informuje:
1. 9 stycznia b.r. w Szkole Muzycznej I st. w Kozienicach zaprezentowany zostanie Poranek Muzyczny z cyklu „…czym skorupka za młodu nasiąknie,….” zorganizowany przez Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły Muzycznej. Przedstawienie, które poprowadzi pani Kinga Stachowicz skierowane jest do dzieci w wieku od 3 lat.
Wydziału Polityki Społecznej informuje:
Przypominamy przedsiębiorcom, prowadzącym sprzedaż napojów alkoholowych, iż w dniu 31 stycznia 2016r. upływa termin do:
1. Złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. / druk oświadczenia/
Oświadczenie należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Kozienicach pok. 10
2. Dokonania opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Przedmiotowej wpłaty należy dokonać przelewem na konto Urzędu:
Bank PEKAO S.A. Nr 39 1240 5703 1111 0000 4899 3382
/w tytule przelewu należy podać numery zezwoleń za które dokonywana jest opłata/
Z uwagi na fakt, iż dzień 31 stycznia w 2016r. wypada w niedzielę (dzień wolny od pracy), ww. czynności należy wykonać z wyprzedzeniem.
Dodatkowe informacje:
Od dnia 1 stycznia 2016r. zaczną obowiązywać nowe zasady wygaszania zezwoleń w związku z niezłożeniem ww. oświadczenia oraz niedokonaniem ww. opłaty w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 stycznia 2016r.:
1. W przypadku niezłożenia w terminie do dnia 31 stycznia 2016r. pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia ww. obowiązku, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania ww. czynności nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty określonej w art. 111 ust 2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 1286 z późn. zm.).
2. W przypadku niedokonania w terminie do dnia 31 stycznia 2016r. opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 1286 z późn. zm.), zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia ww. obowiązku, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania ww. czynności nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5 ww. ustawy, powiększonej o 30% tej opłaty.
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z ww. przyczyn, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Druk wniosku do pobrania
Wydział Infrastruktury informuje:
W miesiącu styczniu „kontynuowano” realizację zadań na podstawie zawartych umów:
• Remonty i bieżące utrzymanie dróg gminnych i gruntowych, w tym zimowe utrzymanie dróg,
• Konserwacja oświetlenia ulicznego.
Rozpoczęto procedurę przetargową na:
• Przebudowa wylotu na sieci kanalizacji deszczowej w ul. Parkowej i w ul. Czwartek,
• Budowa ulicy Zacisznej w m. Aleksandrówka,
• Budowa boiska przy Publicznej Szkole Podstawowej w m. Wólka Tyrzyńska,
• Budowa drogi gminnej w m. Kociołki na odcinku od granicy Nowiny do nawierzchni asfaltobetonowej,
• Remont ulicy Żeromskiego i ulicy Konstytucji 3 Maja w Kozienicach,
• Remonty dróg gminnych zarządzanych przez Gminę Kozienice,
• Zamówienie uzupełniające (w trybie zamówienia z wolnej ręki) do zamówienia pod nazwą: Obniżenie emisji CO2 poprzez zakup i montaż systemów fotowoltaicznych dla mieszkańców Gminy Kozienice.
Podpisano porozumienia z KGK:
• Roboty i prace związane z zimowym utrzymaniem dróg oraz terenów zarządzanych przez Gminę na terenie Gminy Kozienice,
• Remont łazienek I piętra przeznaczonych dla pacjentów i personelu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Przychodnie Kozienickie przy ul. Sienkiewicza 28 w Kozienicach z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych,
• Wykonania obowiązków w zakresie eksploatacji miejskiego systemu kanalizacji deszczowej,
• Remonty i bieżące utrzymanie dróg gminnych, utrzymanie oznakowania pionowego dróg gminnych, dokonywanie kontroli oznakowania dróg gminnych,
• Wykonanie robót budowlanych w ramach zadań budżetowych pn:
- PT, budowa chodnika dla pieszych w m. Dąbrówki od nr 38A do kanału wraz z przebudową drogi,
- PT, budowa chodnika przy drodze gminnej w m. Janików od Kościoła do Dąbrówek
- PT, budowa chodnika w m. Janików Folwark przy drodze gminnej,
• PT, przebudowa, budowa chodników, miejsc parkingowych na terenie miasta i gminy Kozienice
- budowa na Osiedlu Skarpa w Kozienicach parkingu na 9 miejsc
- budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Strumykowej w m. Aleksandrówka
- budowa chodnika w m. Janików
- budowa ciągu pieszo-rowerowego w m. Janików Folwark
- budowa chodnika i przebudowa drogi w m. Dąbrówki.
Podpisano umowy na:
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego rozbudowy ulicy Kolejowej w zakresie dobudowy ciągu pieszo-rowerowego,
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego budowy drogi gminnej wraz z budową parkingów za blokami nr 10,12 i 14 przy ul. Lubelskiej,
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego przebudowy ulicy Hamernickiej w m. Kozienice,
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego budowy przedłużenia ulicy Długiej od ulicy Osiedlowej do drogi powiatowej Nr 1712W w miejscowości Ryczywół,
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego budowy drogi gminnej w m. Chinów oznaczonej nr 25KDD,
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego budowy drogi gminnej w m. Nowa Wieś,
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego budowy drogi gminnej w m. Holendry Kozienickie (od posesji nr 71 do 72 i od Pana Mazura do Oganiacza),
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego budowy drogi gminnej w m. Kociołki (od Pana Zawodnika w kierunku lasu)
• Opracowanie projektu budowlano-wykonawczo-kosztorysowego budowy parkingu przed blokiem nr 3 przy ul. Konarskiego wraz z odwodnieniem,
• Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dotyczącej zmiany sposobu użytkowania części gospodarczej na lokale mieszkalne socjalne wraz z dobudową ganków i termomodernizacją budynku przy ul. Bohaterów Getta 8,
• Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wymiany nawierzchni wraz z podbudową bieżni lekkoatletycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w m. Janików,
• Wykonanie dokumentacji projektowej budowy i przebudowy oświetlenia drogowego na terenie Gminy Kozienice.
Trwają prace projektowe:
• Opracowanie dokumentacji projektowej budowy fontanny multimedialnej wraz z zagospodarowaniem terenu w Zespole Pałacowo-Parkowym w Kozienicach.
Wydział Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa i Środowiska informuje:
1. Zawarto porozumienie w zakresie utrzymania czystości, konserwacji, renowacji i utrzymania zieleni w m. Kozienice na rok 2016 z KGK Sp. z o. o. w Kozienicach.
2. Prowadzone są cięcia pielęgnacyjne drzew w pasach dróg lokalnych w mieście i wykonano wycinkę suchych drzew w parku.
3. Zawarto porozumienie z KGK Sp. z o. o. na realizację zadania - opieka nad bezdomnymi zwierzętami.
4. Wydano 24 zaświadczeń, wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
5. Wydano 1 decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego i 5 decyzji o warunkach zabudowy.
6. Wydano 9 decyzji ustalających opłatę adiacencką z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału na kwotę 25 125,16,00 zł.
7. Zawarto 2 porozumienia w sprawie wypłaty odszkodowania za nieruchomości, przejęte pod drogi gminne w wyniku podziału dokonanego na wniosek właściciela nieruchomości na pow. 1124 m2 na kwotę 31 682,00 zł.
8. Na bieżąco trwa weryfikacja składanych przez mieszkańców Gminy Kozienice deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Przypominamy mieszkańcom o obowiązku złożenia pierwszej deklaracji w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na nieruchomości pierwszego mieszkańca, powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku zgonu, urodzenia, zmiany miejsca zamieszkania jednego z mieszkańców nieruchomości, właściciel nieruchomości ma obowiązek złożyć nową deklarację. Zmiana ilości osób zamieszkałych ma wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
|
|
|
|